De tweede en derde etappe.

11 mei 2013 - Villambistia, Spanje

Na een slechte nacht (alle onrust kwam er uit) om 06.00 uur wakker en een uur later aan de wandel. De hele dag last van zware benen, wellicht had ik toch meer moeten trainen. Wel een prachtige wandeling, aanvankelijk nog dorr de wijngaarden maar laten ook langs veel akkerwegen met mooi bloemen, geurende brem. Het gevoel van support van de mensen kwam ook weer terug door het toeteren van auto´s en het vele vriendelijke groeten. Het buen camino is niet van de lucht. Dagelijks wordt ik weer begeleid door een koekoek en overal zijn er weer ooievaars, op nesten op palen, kerktorens en waar ook maar mogelijk. Er zijn ook veel roofvogels die op termiek rondjes draaien boven onze hoofden. De regen bleef uit maar het was wel zwaar bewolkt en koud. Te koud voor alleen een shirt en te warm met de trui er over. Door de regen van de vorige dag en avond, was het lange tijd ploeteren door de rode modder, afzien dus. Toch een (te) lange tocht gemaakt, 33 km. naar Villamayor del Rio. In Santo Domingo de la Calzada ben ik toch maar weer de kathedraal in gegaan. Daar zitten een haan en een hen in een hok in de kerk. Als de haan kraait is de kans op een geslaagde camino groot. Hij kraaide niet maar ik laat me er niet door ontmoedigen, het is maar een legende. In Villamayor zat ik in een mooie Alberque alleen het internet werkte niet. Slapen, met drie op een kamer, avondeten en ontbijt bij elkaar voor 16 euro.

Vandaag, na het ontbijt om 08.00 uur vertrokken. Ik voel aan de spierpijn dat het vandaag niet te veel km´ers moeten worden. Via Belorado naar Villambistia. 14 km en daar laat ik het bij voor vandaag. Vanmiddag de was doen en morgen weer verder. Behoudens de spierpijn en een opkomende blaar (toch) voel ik me prima. Het wandelen is geweldig, mijn leven draag ik in mijn rugzak en ga de toekomst tegemoet. Wordt vervolgd, groet, Theo.

1. Gerben:
    Jaha Theo.
    Truc is natuurlijk om dicht bij jezelf te blijven, te luisteren naar je lijf en je niet te laren opjagen. Denk dat de busreis ook nog in je benen zit. ;-)
    Vergeet niet te genieten en dat denk aan Ithaka. Het doel is minder belangrijk dan de reis erheen. Dat die zo lang mogelijk mag duren.
    Tot over heeeel lang ;-)
  2. Lineke:
    Hoi Theo,
    Bedankt voor het leuke reisverslag. Doe het rustig aan want aan blaren heb je niets. Succes ik blijf je volgen. Groetjes Lineke
  3. Theo van Amersfoort:
    11 mei 2013
    Ja Gerben, zo is dat! Daarom vandaag rustig aan. Vanmiddag heerlijk in de zon gezeten.
  4. Berte:
    12 mei 2013
    Hoi Theo, het lezen van je verslagen alleen al werkt ontspannend. Ik heb alleen een vraag : loop je alleen of met een groepje of zijn er steeds anderen waar je een eind mee optrekt ?
  5. Theo van Amersfoort:
    12 mei 2013
    Berte, ik loop alleen maar zie en spreek veel anderen. Van all over the world.