Wachten en hernieuwde ontmoetingen.

7 juni 2013 - Santiago de Compostela, Spanje

De groep mensen waar ik mee liep is naar huis. Ook Anita, mijn NL maatje in de groep vertrok vanochtend. Mijn bus gaat pas morgen ochtend en dat maakt dat ik me alleen voel. Buiten regende het de hele middag, pas vanavond werd het droog. Ik heb nog wat gewinkeld en een kaart verstuurd. De winkels zijn hier uitsluitend gericht op de Camino en alle tekens en symbolen die daar bij horen. Ik wil wat moois voor Wilma meenemen maar met kruizen en Jacobsschelpen hoef ik bij haar niet aan te komen. We zien er allebei naar uit elkaar zondagmiddag weer te zien.

Mart en Joop, die ik voor het laatst (samen met Herman uit Woerden die in Fromista naar huis ging) in Burgos zag, zijn nu ook hier en we hebben samen, gezellig een Cerveza gedronken en ervaringen uitgewisseld. Leuk om tijdens de camino op verschillende momenten met elkaar te praten. De leermomenten kunnen dan aan de orde komen en dat maakt het allemaal wat minder oppervlakkig. Ook Helmut heb ik weer gezien, hij is woensdag aangekomen en blijft nog tot zondag om vervolgens nog naar Finistere te lopen. We "moesten" samen op de foto die hij mij gaat mailen. De verbroedering onder de pelgrims is een wezenlijk onderdeel van de camino en dat voelt goed. Ook de Amerikaanse dames waarmee we een aantal dagen geleden ergens in een klein dorpje zaten, zijn hier nog. De dochter is vertrokken maar moeder en vriendin genieten nog van Santiago. Hele spontane mensen waarmee het goed converseren is.

Op de valreep slaap ik vannacht weer in een Auberque in een bovenbed. Dat is goed om af te kicken. Het is net of ik weer opnieuw ga beginnen. Maar dat is vandaag niet zo en morgen ook niet. Morgen om 11.00 uur in de bus, zondagmiddag thuis!

Groet,

Theo.

1. Jan en Marijke:
    7 juni 2013
    Theo, bedankt dat we zo hebben mogen meegenieten van jouw droom. En nu een hele goede reis terug naar Wilma en meneer Jansen. Wat zullen ze blij zijn om je weer te zien!
  2. Jack:
    7 juni 2013
    Je laatste nacht als pelgrim! Zie je binnenkort!
  3. Lineke:
    Hoi Theo,
    Alvast een fijne reis terug. Nu nog even in een stapelbed en dan weer thuis in je eigen bed met Wilma die zal je ook wel gemist hebben en meneer Jansen ook denk ik is dat jullie hond? Ik heb genoten van je verhalen bedankt daarvoor oude collega. Ik spreek je wel weer groetjes Lineke en een dikke kus voor het behalen van je tocht.
  4. Harry van der Klink:
    Goede reis terug Theo!
  5. Gerrit Radings:
    8 juni 2013
    Theo je bent nu een echte pelgrim gefeliciteerd groetjes. Gerrit en nora
  6. P.beijer:
    9 juni 2013
    Tof Theo dat je het hebt gehaald,heb ook genoten van je mooie verhalen,nu nog een fijne reis terug,en thuis zitten ongetwijfeld Wilma en jansen alweer op je te wachten.
    Geniet de komende dagen maar lekker na en rust maar lekker uit.
    Groetjes Peter en Mieke.
  7. Anita:
    Hoi Amigo,

Je reisverhalen gelezen, je verwoordt precies wat je hebt meegemaakt en wat de camino met je doet. Het kan mensen inspireren.
    Dank voor je aandacht tijdens de camino, het heeft mijn camino verrijkt. De wandelingen en gesprekken waren bijzonder en leerzaam. Geniet van je Camono, tijd voor bezinninng. Ik ben beneiuwd naar het boek.
    Vandaag start mijn werk, mijn lijf is in Holland maar mijn hoofd is in Santiago..
    Mogelijk kunen we foto's uitwisselen en nagenieten van de Camino.

Liefs,
    Anita
  8. Anita:
    Hoi Amigo,

Kun je voorgaande reactie vervangen door deze? Heb het zonder bril gedaan, zie nu de schrijffouten. Sorry, doe een nieuwe poging.

Dank voor je aandacht tijdens de camino, het heeft mijn camino verrijkt. De wandelingen en gesprekken waren bijzonder en leerzaam. Geniet van je Camino, tijd voor bezinning. Ik ben benieuwd naar het boek.
    Mogelijk kunen we foto's uitwisselen en nagenieten van de Camino.

Liefs,
    Anita
  9. Theo van Amersfoort:
    Hoi Anita,
    Dank voor je reactie. Je zal ongetwijfeld een aantal stukken herkend hebben. Dank ook voor jouw bijdrage aan mijn Camino, we hebben er deels samen van genoten en dat voelt nog steeds goed. Inderdaad tijd voor bezinning. Ik herken je dubbele gevoel, deels hier zijn maar ook nog daar. We zullen zeker foto's uitwisselen en contact houden.
    Groet,
    Theo.