Van Itero de la Vega naar Villarmentero de Campos

16 mei 2013 - Palencia, Spanje

07.00uur vertrokken. Koude mist, de zon probeerde er wel door te komen maar het bleef de hele dag koud. 8 graden. Omdat ik steeds naar het westen loop, heb ik meestal de zon in de rug. Het eerste deel van deze etappe was door golvend landschap. Na Boadilla de Campos, voerde het pad me langs het kanaal van Castilie, dat al in de 18e eeuw werd gegraven maar wat nooit werd afgemaakt. Vlak voor Fromista moest ik een. Sluis over met een enorm verval en met mooie barokke gebouwen. Fromista is een wat grotere plaats met een treinstation en een bank. Met al die kleine plaatsjes is het uitkijken om op tijd aan contant geld te komen. Na Fromista begonnen de Campos. Alleen maar akkers waar graan op wordt verbouwd. En het is hier tamelijk vlak. Vannacht slaap ik in een oude spaanse herberg met veel sfeer en weinig comfort maar na 2 nachten hotel moet dat kunnen.
Groet, ook van de koekoek, Theo.

1. Berte:
    16 mei 2013
    Hoi Theo, onze Franse koekoek doet je ook de groeten en vertelt je dat het hier ook niet veel warmer is dan 10°C. De regen is naar het Oosten weggetrokken.
    Ik hoop voor jou dat de zon komende dagen vanuit het Westen komt.
    Verder is het heerlijk iedere dag je verslag te lezen. Ga zo door !
  2. Wilma en Cor Blenk:
    16 mei 2013
    Lieve vriend we hebben je gisteren gemist. Maar bedankt voor het sms, je. Gezellige dag, Wilma is gezellig koffie komen drinken en hebben weetenswaardigheden uitgewisseld over jou tocht. Jammer dat de tempratuur zo laag is maar er komen betere tijden. Ook hier is het bar en boos kou en regen. Heb je verslag weer veilig gesteld en wat foto,s toegevoegd. Ga zodoor en je komt zeker in Santiago, Wilma en Cor Blenk XXX
  3. Lineke:
    16 mei 2013
    Theo weer een leuk verslag ik geniet ervan.
    Succes en ik hoop dat je nog veel zon zal krijgen.
    Succes en groetjes Lineke ook aan de koekoek!
  4. Hans&sietje:
    18 mei 2013
    hoi theo

ik heb de helft van je reisverslagen nu(zaterdag 18-05)gelezen,leuk maar wel zwaar lijkt me.
    knap dat je dit bent gaan doen.
    ik kom momenteel nog niet verder dan een rondje om huis(buitensingel/pagamatestraat lopen.
    moet zes weken rustig aan doen ivm borstbreuk,daarna komt het helemaal goed met mij.
    ga volgende week verder lezen.
    wij wensen je verder veel wandelplezier.

groeten hans&sietje