Galicie

28 mei 2013 - Lugo, Spanje

Rare, zware dag, om 07.30 uur na het ontbijt vertrokken. Het had geregend maar de lucht trok open en dus zonder poncho vertrokken. Eerst door het dal van de Valcarce. Hoog boven me de autostrada met enorme kunstwerken. Tussen de bergen hangen wolkenflarden waaruit zo nu en dan regen komt.
Vervolgens 12 km berg op. Glibberen, nat, modder, keien en afzien. Stijgen van 620 m naar ruim 1300 m. Dit waren voor mij heel zware kilometers. Prachtige uitzichten tussen wolken en zon op andere bergen, poncho aan, en weer uit en weer aan en dat kan ik niet alleen dus heel onhandig. Hagel, regen, sneeuw maar om 11.00uur was ik samen met Harry boven in O'Cebreiro zijn vrouw ging berg op met een paard. Een klein leistenen dorp met een heel mooie kerk. Vlak voor het dorp waren we de grens gepasseerd en in Galicie aangekomen.
Doorgelopen, dalen en weer stijgen, steeds regen, hagel en sneeuw en zo nu en dan zon. Mij zelf verrast en te weinig gegeten zodat ik nog maar net een restaurant kon halen om de schade in te halen. Ben nu in een bergdorp Fonfria, in een heel mooie houten Albergue alleen het telefoonbereik is hier niet geweldig maar de wifi werkt.
Anita zat hier ziek te zijn, iets verkeerds gegeten gisteren en misschien ook wel kou. Mijn linker voet begint moeilijk te doen dus morgen maar even rustig aan. We zien wel waar dat allemaal de komende dagen toe gaat leiden.
Het was een afmattende dag met toch 24 km.
Groet, ook van de Koekoek,
Theo.

1. Jack:
    28 mei 2013
    Neem de tijd, Theo. Drang om te lopen kan ook tegen je werken.
  2. Berte:
    28 mei 2013
    Hou moed, na regen komt zonneschijn!
    Even een time-out doet vaak wonderen !
  3. Rie van der Linden-Veth:
    28 mei 2013
    Maar je hebt het weer gered. Ga zo door, maar rustig.
  4. Jan en Marijke:
    28 mei 2013
    Hou je taai Theo! We denken aan je!
    Doe het even rustig aan!
  5. Hans&sietje:
    28 mei 2013
    niet forceren met je enkel even een paar dagen rust geven je enkel.
    verder hoop ik dat je dan weer verder kunt.
    sterkte verder.

groeten hans
  6. Lies:
    29 mei 2013
    Theo hopelijk heb je een goede nachtrust gehad en is je enkel wat verzacht.
    Toch maar mooi die 24 km gehaald, en nu een of twee dagen rust doet wonderen ik weet het uit ervaring
    Groetjes van Lies
  7. Cor en Wilma Blenk:
    29 mei 2013
    Lieve vriend, weer genoten van je reisverslagen. Heb ze direct verwerkt.
    Aan je probleem met je linkervoet zou ik toch de nodige aandacht geven. Enige rust zou mogelijk helpen. De camino is geen wetstrijd dus doet het rustig aan. De koekoek blijft wel op wachten. Liefs en pas goed op je zelfxxx.

Wilma en Cor Blenk
  8. Lammy Plat:
    Dag Theo,
    Soms gaat het niet zoals je zou willen maar dan moet je maar doen zoals het gaat. Druivesuiker is een probaat middel tegen een te lage suikerspiegel zoals jou overkwam, inslaan dus maar neemt geen ruimte in en kan ergere dingen voorkomen. Nog veel plezier op je verdere reis.
    Groeten van Lammy.
  9. Kees Jurgens:
    29 mei 2013
    Pittige tocht, slecht weer, pijnlijke enkel, afzien en 'afzien om je heen zien' stapelt allemaal 'lekker' op.
    Even pas op de plaats!