Van Calzadilla de la Cueza naar Sahagun.

18 mei 2013 - Sahagún, Spanje

De huizen zijn hier van leem, en ook de kerken. Leem is hét bouwmateriaal van deze streek. Een redelijk vlakke etappe met hier en daar een heuvel. In de verte waren rechts de geheel besneeuwde bergen van Noord Spanje te zien. De zon scheen maar de harde koude westenwind was er nog steeds en die maakte dat de gevoelstemperatuur zo ongeveer net boven nul is. Heel onaangenaam. Ik was er dan ook niet helemaal op gekleed en heb mij vanmiddag een warm shirt met lange mouwen gekocht om onder mijn vest te kunnen dragen. In de middag was er een regenbui maar toen was ik al op de bestemming.

De Albergue is in de kerk, die met de toren nog over zijn van het Benedictijner klooster dat hier ooit stond. Er is hier geen verwarming, dus heel koud maar wel mooi. Het plafond is het dak van de kerk met de spanten en dus heel hoog.

Ik heb nu 10 dagen gelopen en 238 km afgelegd. Er zijn nog 375 km te gaan. De verleiding is groot om te gaan denken aan een datum waarop ik in Santiago ga aankomen. Ik kan daar nog steeds weerstand aan bieden. Nog drrie dagen lopen naar Leon en daar ga ik in ieder geval een rustdag houden en de stad bekijken.

De pelgrim menu´s in de Albergues zijn goed maar vaak gelijksoortig, dus weinig variatie. Vandaag ben ik in een wat grotere plaats en ga ik lekker Paella eten.

Wordt vervolgd, met de groeten van de Koekoek, Theo.

1. Lineke:
    18 mei 2013
    Veel succes verder ik hoop dat je lekker gegeten hebt.
    Groetjes aan de koekoek Lineke.
    Was weer een mooi verhaal.
  2. Lineke:
    18 mei 2013
    Waar ligt de plaats Santiago precies in Spanje?
    Groetjes Lineke
  3. Wilma en Cor Blenk:
    18 mei 2013
    Lieve vriend, we leven met je mee ook hier is de tempratuur te laag en in dit Pinkster weekend voor veel mensen een teleurstelling. Ga niet speculeren op de datum dat je in Santiago kan aankomen. Gewoon je eigen tempo lopen en genieten van je wandeling. Vandaag Naomi jarig maar ze viert het met haar vrienden. Wel een kaart gestuurd. Zondag gaan we naar haar toe met de familie. Zo dat waren de laatste nieuwsjes. Groeten en veel leifs Wilma en Cor XXX
  4. Theo van Amersfoort:
    18 mei 2013
    Lineke, Noord West Spanjevlak bij de kust. Galicie.
  5. Lineke:
    19 mei 2013
    Bedankt ga ik eens op de kaart kijken.
    Groetjes Lineke en succes verder.