Prachtige wandeling over de Montes Oca

12 mei 2013 - Atapuerca, Spanje

De Auberge van gisterenavond was heel gezellig maar wel vol. Veel gesnurk en slecht geslapen. Toch vanochtend vroeg op en om 06.45 aan de wandel. Al snel was de koekoek er ook weer, zoals iedere dag. Hij begeleid me in de wandeling.
Eerst via via naar Villafranca Montes Oca en daarna naar San Juan De Ortega. Steile hellingen, klimmen naar een kleine 1200 meter. Prachtige uitzichten op de Sierra de la Demanda met sneeuw er op. Veel mooie bloemen, Brem, orchideen en mooie vogeltjes die stil staan in de lucht. Vervlogens weer door na een verfrissing, naar Atapuerca. Er is hier veel te doen in het kader van de geologie. En er is hier in 1053 een veldslag geweest tussen de mensen van Castilie &. Leon en die van Navarra. De eersten wonnen en dat heeft kennelijk in de Spaanse geschiedenis heel wat te weeg gebracht. Geleerden strijden nog over de herkomst van de beenderen die hier gevonden zijn. Wel of niet voorgangers van de homo sapiens.
Heerlijk weer vandaag, in de ochtend bewolkt en in de middag zon.
Morgen naar Burgos en dan heb ik de route die ik opk in 2006 liep gehad. Wel ben ik heel blij dat ik deze 100 km over gedaan heb. Ik heb nu heel andere dingen gezien dan toen. Hoe een mens zich kan laten beinvloeden door pijn.
Wordt vervolgd, groet Theo.

1. Jan en Marijke:
    13 mei 2013
    Goed gedaan, jochie. We lezen je verslagen met veel plezier en het lijkt soms net of we even meelopen.
    Groetjes.
    Jan en Marijke
  2. Wilma:
    13 mei 2013
    Theo, dat hou je niet vol, al die volle zalen, denk ik.
    Neem desnoods een wat duurdere acc. Want je bent geen 50 meer. Je moet wel goed uitrusten.
  3. Theo van Amersfoort:
    13 mei 2013
    Leuk dat jullie de verhalen volgen en waarderen.
    Wilma ik zal zeker iets anders zoeken als het nodig is. X