Leon

21 mei 2013 - Villar De Mazarife, Spanje

Heerlijk geslapen alleen op een kamer, wel uit automatisme weer vroeg wakker. Na het ontbijt om 07.00 uur op pad. Eerst 12 km naar Leon, over verkeerspleinen, autobanen, bruggen en voorsteden. Om 09.15 was ik in het centrum van Leon. Een mooie oude stad met veel mooie historische gebouwen maar ook met veel drukte. Ik was van plan hier een dag rust te houden maar dat heb ik niet gedaan. De drukte enerzijds en het willen lopen anderzijds. Ik zeg vaker, "De voeten en de benen willen verder lopen en ik moet mee". Ik had gerekend met 100 km per week maar ik lopp nu bijna het dubbele. Niet omdat ik zo´n haast heb maar omdat het zo lekker loopt. Anders dan 7 jaar geleden zit ik nu goed in mijn vel, heb ik meer energie en ben ik meer fit.

In Leon zat Anita, die ik eerder ontmoette, aan het ontbijt. Leuk om elkaar weer te zien en na de koffie zijn we samen verder gelopen naar Villar de Mazarife. Eerst proberen een stempel te halen in de kathedraal maar dan hadden we nog een uur moeten wachten want de mevrouw zat er wel, de stempel lag er ook maar ze mocht pas om 10.00 uur stempelen. Ja, dan dus geen stempel van de kathedraal en hebben we er maar één bij het bureau voor tourisme gehaald. Vervolgens weer een lange wandeling de stad uit, een oninteressante weg. Vervolgens kwamen we weer, na een paar klimmetjes op een mooie hoogvlakte met prachtige bloemen overal. Dat noemen ze hier de Páramo, een oase van bloemen. We hebben er van genoten.

Vandaag voor het eerst geen koekoek gehoord, dat was dus minder. Wel een specht en er zijn hier natuurlijk overal ooievaars. Op de kerktoren hier tegenover zitten drie paren met jongen.

Vrijwel droog weer vandaag maar wel bewolkt. De zon kwam pas laat in de middag. Maar de vooruitzichten zijn goed de komende dagen zon en stijgende temperaturen naar rond de 20 graden. Morgen verder richting Astorga, ik kijk wel hoe ver ik kom na de 33 km van vandaag maar ik voel me prima.

Groet, Theo.

1. Jack:
    21 mei 2013
    Lekker tempo, Theo! Respect....
  2. Lineke:
    Hoi Theo,
    Fijn om je verhaal weer te lezen. Ik hoop echt dat het weer beter wordt en een beetje zon is ook wel lekker.
    Groetjes en succes Lineke (geen koekoek vandaag)
  3. Berte:
    21 mei 2013
    Die koekoek Theo moet ook zo nu en dan een ei leggen en dan kan zij niet 'koekoeken'. Alle gekheid op een stokje; ik hoor je niet over andere dieren die je tegenkomt. Ik bedoel koeien, schapen, paarden maar ook vossen, wilde zwijnen, wolven, beren ! Leeft daar niets of zie je ze niet ?
  4. Lammy Plat:
    Hoi Theo,
    Jou een paar dagen gemist vanwege afwezigheid, we waren bij Henny en Pieter in Schiedam. Ondertussen heb jij weer een heel stuk van je tocht afgelegd. Vol bewondering voor je prestatie, hoop voor jou dat het weer wat beter wordt dan loopt het prettiger.
    Nog veel succes verder.
    Groetjes, Lammy.
  5. Jan en Marijke:
    Hallo Theo
    Wat fijn dat je je zo goed voelt! En met mooi weer loopt het toch wat makkelijker.
    Heel veel succes en plezier op je verdere tocht!
    Groetjes van Jan en Marijke
  6. Wilma en Cor Blenk:
    21 mei 2013
    Lieve vriend, vandaag je laatste 2 reisverhalen gelezen.
    Geweldig dat het lopen je zo goed afgaat. Jammer dat de Koekkoek zijn eigen weg heeft gekozen maar wellicht hoort dat bij de camino. Veel mooi weer en neem de tijd. Wilma en CorXXXX
  7. Gijs Wildeman:
    21 mei 2013
    Die mevrouw bij de kathedraal doet me denken aan het bureau gevonden voorwerpen waar die plastic krokedil staat maar er eerst een formulier ingevuld moet worden.

7 jaar terug werkte je nog. Wellicht heeft dat er mee te maken dat je nu zoveel beter loopt. Je hoeft niets meer maar mag alles.

Groet

Gijs
  8. Kees Jurgens:
    22 mei 2013
    Wat een enthousiasme; lekker, hoor!